
Opravy: Vyplatí se autorizované servisy?
19. duben 2013Autorizované servisy mají často „nálepku“ drahé služby za často neodpovídající kvalitu. Vyplatí se servis v autorizovaných servisech nebo je výhodnější neautorizovaný levnější servis?
ReklamaAutorizované servisy mají licenci přímo od výrobce daného produktu. Nejčastěji je pojem autorizovaný servis spojen s automobilovým průmyslem, ovšem v běžném životě se s ním setkáváme častěji. Využít ne/autorizovaného servisu můžeme v případě kontroly/opravy elektroniky (mobilní zařízení, televizory, pc a další), motorových strojů (od automobilů až po sekačku trávy) a dalších.
Autorizovaný servis
U autorizovaného servisu si vždy platíte za kvalifikovanou práci. Autorizace a certifikáty by měly být zárukou kvality. Navíc autorizovaný servis se na daný segment přímo zaměřuje, měl by s ním mít bohaté zkušenosti, používat prověřené náhradní díly atd.
Pokud je zařízení v záruce, doporučuje se servis výhradně v autorizovaných servisech, o záruku přijít nemůžete. Servisovat je možné i v neautorizovaných servisech, ale musíte si zkontroloval certifikáty a použité náhradní díly. V případě reklamace se může výrobce snažit neautorizovaných servis zpochybnit a využít ve svůj prospěch.
Jak vybrat servis
Hlavním kritériem by neměla být cena. Pokud je dokonce cena velmi nízká, je to podezřelé. Firma může drahé díly nahrazovat méně kvalitními replikami a může dojít k poškození zboží.
Vybírat byste měli především podle certifikátů společnosti a referencí. Například u běžného servisu automobilu (roční – výměna oleje, kontrola klimatizace…) může být rozdíl mezi autorizovaným a neautorizovaným servisem až v řádech tisíců, přičemž výsledek práce může být stejný.
Autorizovaný servis nemusí znamenat kvalitnější službu. Ovšem neautorizované servisy si musíte více hlídat, ptát se na certifikáty, co se stane s případnou zárukou, jaké jsou použité náhradní díly atd. Navíc pokud na servis dostanete dobré doporučení, není co řešit.
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]