verze pro tisk

Počet bankrotů roste: Který byznys je riskantní?

19. leden 2013

Rok 2012 je pryč a rozhodně nebude patřit k těm nejlepším, aspoň co se bankrotů týká. Více než 20 000 osobních i firemních bankrotů přináší roku 2012 nehezký výsledek. Naštěstí víme, ve kterém oboru a případně i kraji je nebezpečné podnikat. Podívejte se na celkovou statistiku.

Reklama

Počet osobních i firemních bankrotů se v roce 2012 zvýšil oproti předešlému roku o 46 procent. Číselně došlo k 3 692 firemním a 16 956 osobním bankrotům. Celkový počet firemních návrhů na bankrot činil neuvěřitelných 8 614. To je téměř o 2 tisíce více než v předcházejícím roce.

Právnické vs. Fyzické osoby

Na plné čáře tento souboj v negativním slova smyslu vyhráli fyzické osoby. Jejich podíl na celkovém firemním bankrotu se dostal až na 64 procent. V minulých letech byl tento souboj téměř vyrovnaný. Co se tedy stalo?

V jakém oboru nepodnikat

Nejhůře dopadli podnikatelé v oblasti pohostinství a služeb. Značně méně se dařilo i obchodu. Celkově se tato odvětví postarala o 60 procent bankrotů v roce 2012. Postiženo bylo také stavebnictví, tam se dokonce bankrot projevil nejrychleji.

Kde nepodnikat

Nejvíce bankrotů bylo v roce 2012 ohlášeno v Moravskoslezském kraji (719 případů) a následně v Praze (479 případů). Naopak nejméně vykázal Karlovarský kraj (jen 76 případů) a Vysočina (78 případů).

Oddlužení

Pozitivní zprávou pro zbankrotované je oddlužení, které může udělit soud. Trend oddlužení je dlouhodobě rostoucí.

O situaci na trhu je dobré vědět, ovšem tento článek by vás neměl odradit od stavebnictví, pokud máte dobrý plán, dostatek klientely… Podnikání je o individualitách a rozhodně není pro každého.

Linkuj.cz!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Autor: Jiří Vencl

Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+

Přidat komentář

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Jak napsat newsletter, který zaujme?

Jak napsat newsletter, který zaujme?

Newsletter zná každý, většina má denně plnou mailovou schránku právě kvůli těmto zprávám. Mnoho z nich je ovšem označeno za spam, a tak si jej cílový zákazník nikdy neotevře. Existuje několik druhů newsletterů, vy musíte napsat ten správný, abyste zakázníka nejen oslovili, ale doslova přitáhli.

Internetové bankovnictví Unicredit Bank: Standard, který neurazí

Internetové bankovnictví Unicredit Bank: Standard, který neurazí

Unicredit Bank patří mezi stálici na českém trhu. Jak obstojí tato bankovní společnost v internetovém bankovnictví, v jeho obsluze, designu a zabezpečení? Je právě Unicredit Bank tou pravou volbou pro internetové bankovnictví?

Jak funguje oddlužení?

Jak funguje oddlužení?

Trend půjček a úvěrů je tu již několik let. Bohužel je s tímto trendem spojené i stoupající množství dluhů a neschopnost je splácet. V takových případech v nejhorších případech dochází k exekucím.

Zlato na dvouletých minimech: Příležitost k nákupu

Zlato na dvouletých minimech: Příležitost k nákupu

Najít bezpečnou investici je velmi těžké. V současné době vytvořilo zajímavou příležitost zlato, které se dostalo na dvouletá minima a zřejmě nabírá síly na další růst. Víme, proč je zlato vhodné k investici.







Srovnání cen energií