
Tónování autoskel: Proč ztmavit skla?
9. srpen 2013Automobily s černými skly jsou označovány za „mafiánské vozy,“ případně za tuningovou úpravu, zbytečnost a podobně. Ovšem víte, že mají praktické využití v každém automobilu?
ReklamaProč tónovat skla?
Důvodů je hned několik. Mimo estetických zde najdeme i mnoho praktických. Především v letních horkých dnech se automobil tolik nepřehřívá. Fólie mají procentuální propustnost, která neumožní rozehřátí plastů, interiéru.
Možná jste ani nevěděli, že při vysokých teplotách, které jsou ovšem u automobilů bez tónovaných skel běžné dochází k uvolňování nebezpečných látek z interiéru, plastů právě vlivem vysokých teplot.
Dalším důvodem je tedy tepelné pohodlí a soukromí. Tónování je vhodné pro automobily s klimatizací i bez klimatizace. Vozům s klimatizací značně ulehčíte a klimatizaci nebudete používat tak často (tím ušetříte 0,5 – 1 litr pohonných hmot na 100 km). U aut bez klimatizace je rozdíl rapidní.
Tónování autoskel a vyhláška
Přední čelní sklo není možné tónovat, boční přední skla moderních automobilů jsou většinou tónovaná již z výroby. Pokud si na denním světle přiložíte bílý papír za sklo a podíváte se na něj, uvidíte nejčastěji zelený nádech. Ten je velmi mírný, takové sklo ovšem již není možné tónovat. Přední skla musí splňovat
propustnost aspoň 70 %. Zadní boční a zadní sklo můžete ztmavit dle libosti.
Jak vybrat fólie?
Dbejte na kvalitní fólie se zárukou. Levné čínské fólie často blednou nebo udělají bubliny. Malé auto (třídveřák) natónujete od 3 tisíc korun, větší automobily 5 – 6 tisíc korun. Mezi špičku na trhu patří například Lumar, Bruxafol a další.
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]