TZ: Češi si pojišťují novou elektroniku stále častěji
28. květen 2013Z interních dat společnosti Electro World vyplynulo, že Češi si při koupi nové elektroniky sjednávají stále častěji pojištění, které kromě prodloužené záruky kryje také náhodné či neočekávané poškození výrobku. V Electro Worldu zaznamenávají nárůst uzavřených pojistek, v letních měsících dokonce až o 20 %.
ReklamaInterní průzkum Electro Worldu dále ukázal, že nejčastěji Češi rozbíjí notebooky (10 % případů) či digitální fotoaparáty a kamery (také 10 %). Mobilní telefony pak tvoří přibližně 8 % nahlášených pojistných událostí.
Nejčastějšími příčinami pojistných událostí jsou pád, voda a písek
U televizí a velkých bílých spotřebičů evidují v Electro Worldu nejvíce pojistných událostí v době, kdy elektronice skončila záruční lhůta, a zákazníci tak pojistku uplatňují jako prodlouženou záruku. Naopak technické vymoženosti, například notebooky, tablety, fotoaparáty, kamery či mobily, jsou velice náchylné na poškození i během záruky a stát se jim může při běžném používání i na cestách cokoliv.
Z interního průzkumu Electro Worldu dále vyplynulo, že mezi nejčastější typy poškození u přenosné elektroniky patří jejich náhodný pád či polití a převážně v létě pak utopení nebo zanesení pískem. „Lidé si často neuvědomí, že právě tyto příčiny nekryje běžná záruka či jiné pojištění, například pojištění domácnosti. Zejména v létě, kdy mnoho z nás vyráží na dovolenou, bychom neměli kromě našeho zdraví zapomínat pojišťovat také elektroniku, kterou si bereme s sebou na cesty,“ říká Anna Rumianová, E-commerce a Service Manager CZ/SK ve společnosti Electro World.
Exkluzivní pojištění Happy Care lze uzavřít přímo v Electro Worldu při koupi jakéhokoliv produktu (vyjma příslušenství) podle typu na 6 – 60 měsíců.
Pojištění kryje kromě prodloužené záruky také náhodné či neočekávané poškození výrobku, které zapříčinil zákazník. I v takovém případě je zboží v co nejkratší době, obvykle do 22 dnů od nahlášení, opraveno či vyměněno za produkt se stejnými či vyššími parametry.
„Pokud je oprava rozbitého zboží rentabilní, produkt v co nejkratší lhůtě opravíme. U řady pojistných událostí je však nutné výrobek vyměnit. Pojištění Happy Care, které lze uzavřít v Electro Worldu, je unikátní v tom, že nereflektuje amortizaci produktu. Pojištění lze sjednat až na 5 let, což v praxi znamená, že zákazník v rámci výměny zboží díky rychlému pokroku v technologiích dostane dokonce lepší výrobek, než který si původně koupil,“ upřesňuje Anna Rumianová a dodává: „V loňském roce jsme v Electro Worldu řešili několik tisíc pojistných událostí, včetně řady kuriózních případů. Například jeden náš zákazník upustil při nakládání do auta novou LED televizi na zem a ta se úplně roztříštila. Naštěstí byl pojištěn, a tak se vše ihned vyřešilo a za několik minut odcházel domů s novým spotřebičem. Zákazníkům doporučujeme, aby si pro jistotu naši pojistku Happy Care při koupi výrobků uzavřeli.“
Tisková zpráva Native PR, s. r. o.
Autor: Roman Beneš
Autor se dlouhodobě věnuje publikační činnosti v oblasti financí, moderního bydlení a zahrady. Pravidelně přispívá na weby, které se věnují tématice bydlení a financí. Kontaktovat ho můžete na Google+
[Nahoru ↑]