Zimní pneumatiky: Proč řidiči (ne)přezouvají?
17. květen 2013Možná jste také zaskočeni počtem automobilů, které mají i v půlce května zimní pneumatiky. Sami si můžete na veřejných parkovištích (třeba u supermarketů) ověřit, kolik automobilů nepřezouvá. Proč to dělají?
ReklamaZimní pneumatiky nejsou na letní provoz určeny, po všech stránkách jsou neekonomické, navíc i nepohodlné. Tak proč je nevyměnit za letní, vždyť výměna zabere jen pár minut/hodinu.
Zimní pneumatiky v létě
Důvodů k nepřezutí je mnoho. Může se jednat o nedostatek času, absenci letních pneumatik, až po fámy – to se nevyplatí... Jak je to ovšem ve skutečnosti, proč (ne)přezout?
Letošní zima byla delší, než jsme čekali. Zimní pneumatiky byly potřeba i po povinném období. To může být jedním z důvodů, proč mají některá auta zimní pneumatiky i v půlce května. Domluvené přezutí se kvůli počasí prodloužilo, hlavní nápor pocítily pneuservisy o týden/dva později a od té doby nebyl čas, případně chuť zajet do pneuservisu. Navíc, jak si mnoho řidičů všimlo, zimní pneumatiky ničemu nevadí.
Zimní pneu se v létě prodraží
Zimní pneumatiky zvyšují o 0,5 litru na 100 km spotřebu (záleží na konkrétní pneumatice a automobilu). Pokud ujedete přes léto 10 000 kilometrů, znamená to o 50 litrů pohonných hmot více a to naprosto zbytečně. V korunách je to asi 1 900 Kč. Cena přezutí se přitom pohybuje od 400 do 800 Kč. Ekonomické to tedy rozhodně není. Na jaře sice ušetříte za jedno přezutí a na podzim za druhé, přezout se však stále vyplatí.
Jsou tu i další faktory. Mimo vyšší spotřeby a nižšímu jízdnímu komfortu (pneumatiky jsou hlučné) je zde i vysoké opotřebení vůči letním pneumatikám. Zimní pneu jsou z měkké směsi a při horkých letních dnech přímo trpí. Opotřebení je až několikanásobně rychlejší než u zimní pneu. Aby toho nebylo málo, zimní pneumatiky jsou dražší než letní.
A co vy? Přezouváte?
Hodnocení
Hodnocení: 1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]