
Na co si dát pozor, když provozujete e-shop
5. červen 2014V dnešní době existuje mnoho e-shopů, jak ale vyniknout mezi ostatními a přilákat zákazníky? To je otázka pro většinu majitelů internetových obchodů. Jestliže nevynikáte nějakým jedinečným a neobvyklým zbožím, tak se budete muset vyvarovat několika zásadním věcem.
Komunikace se zákazníky
Základním kamenem fungujícího e-shopu jsou spokojení a hlavně vracející se zákazníci. Je proto nutné s každým komunikovat a odpovídat na dotazy. Někdy se jich opravdu sejde mnoho a není v lidských silách, aby podal všem vyčerpávající odpověď, pokud je to jen trochu možné, tak se o to pokuste.
Před objednávkou
Zamyslete se sami nad tím, co vás dokáže vytočit, když si objednáváte v internetovém obchodě a máte v úmyslu pouze jednorázový nákup. V tomto případě je samozřejmě naprosto nesmyslná registrace, která je zbytečně zdlouhavá.
Registrace má smysl pro zákazníky, kteří mají v úmyslu nakupovat ve stejném e-shopu častěji. Ti jistě ocení věrnostní program a odměny za nákupy. Nejlěpším řešením je nabídnout obě možnosti.
Klamné informace u zboží
Pozornost věnujte také samotnému zboží, které do e-shopu umisťujete. Rozhodně by neměly chybět základní informace.
Je důležité, aby popisky u zboží byly pravdivé a ne zavádějící. Mějte na mysli to, že zákazník zboží kupuje jen díky informacím a fotografiím, které mu poskytnete. Obrázky by měly být kvalitní a hlavně zboží skutečně vystihovat.
Další rozhodující položkou je samozřejmě cena. Před samotným objednáním by měl zákazník vědět, jaká bude konečná cena.
Na viditelném místě je potřeba uvést ceny poštovného. Pokud zákazník vyplní objednávku a teprve poté zjistí, že zaplatí o 200 Kč více na poštovném, tak věřte tomu, že se po zboží poohlédne jinde.
Zapomeňte také na lákání zákazníků na cenu bez DPH, cena včetně daně musí být také pro zákazníky známá dopředu.
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]