
Oblíbený způsob platby za zboží? Dobírka válcuje bezhotovostní převody
15. červen 2014Vlastníte e-shop a přemýšlíte, jaký způsob dopravy a platby zboží zákazníkům umožnit? Možná vás to překvapí, ale rozhodně nezapomeňte zahrnout dobírku. Je dražší a pokud zákazník zboží nepřevezme, tak na tom tratíte, ale Češi jsou na dobírku zvyklí a často nechtějí posílat peníze předem.
Posílání na dobírku není tak výhodné
Pro obchodníka může být dobírka velmi nepříjemná, nejen že za poštovné tak zaplatí větší sumu, ale co teprve když si zákazník objednané zboží nepřevezme a to pak putuje zpátky. Zaplacené poštovné už vám nikdo nevrátí.
Jestliže vlastníte e-shop, tak dobírku prostě nabídnout musíte. Mohlo by se totiž stát, že by vám její absence odradila potenciální zákazníky. Někteří lidé nakupující na internetu jsou totiž nedůvěřiví a rádi za zboží zaplatí až v okamžiku, kdy jej převezmou.
Přestože je zaznamenán pokles nákupů na dobírku, není to nic závratného a ona tak stále kraluje. Lidé ovšem začínají využívat alternativních způsobů vyzvedávání zásilek.
Jedná se o různá odběrná místa, kam si zboží můžete objednat a zaplatit jej na místě. Tento způsob dopravy není tak drahý jako samotná dobírka. Využít jej ovšem nemůže každý, jelikož výdejní místa jsou vě větších městech.
Proč dobírka?
Dobírku rádi využívají lidé, kteří tolik nevěří nákupům na internetu. Dalším důvodem, proč využít tuto platbu za zboží je to, že někteří lidé, zejména senioři, nemají elektronické bankovnictví, aby mohli pohodlně zaplatit z domu.
Nevýhoda je, že musíte mít doma připravenou hotovost nebo běžet vybrat do banky, což může být nepohodlné. Za dobírku si navíc zákazníci v e-shopech připlatí. I přesto je dobírka hojně využívána.
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]