Vlastníte e-shop? Nezapomínejte na komunikaci se zákazníky
10. květen 2014E-shopy z pochopitelných důvodů většinou nemohou se zákazníky komunikovat osobně. Je tedy potřeba zapůsobit jinak. Klienti jsou nároční a je důležité vyhovět všem jejich potřebám. Komunikační prostředky by proto měli být vaší silnou stránkou.
Musíte být neustále on-line
Hlavním předpokladem dobře fungujícího e-shopu je, že budete schopni odpovídat na dotazy zákazníků. Lidé většinou chtějí vše hned a nebudou čekat tři dny na odpověď. Ideální je mít přes den u sebe neustále zařízení připojené k internetu, abyste mohli uspokojit klienty co nejrychleji.
Samozřejmostí je uvedení e-mailu a telefonního čísla na internetových stránkách. V každém případě musí být oba kontakty funkční.
Přestože telefon nemusí primárně sloužit k zodpovídání dotazů, v kontaktech by rozhodně neměl chybět. Vhodné je uvést také dobu, ve které vás zákazníci mohou zastihnout. Pokud telefon nevezmete, měli byste rozhodně volat zpět. Všechny tyto faktory zvyšují důvěryhodnost vašeho obchodu.
Komunikaci prostřednictvím sociálních sítí
Oblíbenou sítí je Facebook, můžete si tam vytvořit firemní stránku a jejím prostřednictvím sdělovat zákazníkům důležitá upozornění, akce a novinky. Uděláte si také jasnou představu o tom, kolik klientů vaši stránku sleduje. Navíc tam mohou vkládat fotky a hlavně psát pozitivní či negativní ohlasy s nákupem u vás. Není od věci občas rozšířit mezi facebookovými fanoušky nějaký slevový kupón.
Na Facebooku se musíte ke klientům chovat velmi zdvořile a ochotně, jelikož vaši reakci si mohou přečíst i potenciální zákazníci.
Využívat můžete také Skype či on-line chat, tam je ale nutné být opravdu k dispozici, případně mít vyhraněnou dobu, po kterou vás mohou zákazníci prostřednictvím těchto komunikačních kanálů kontaktovat.
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]