verze pro tisk

Vlastníte e-shop? Nezapomínejte na komunikaci se zákazníky

10. květen 2014

E-shopy z pochopitelných důvodů většinou nemohou se zákazníky komunikovat osobně. Je tedy potřeba zapůsobit jinak. Klienti jsou nároční a je důležité vyhovět všem jejich potřebám. Komunikační prostředky by proto měli být vaší silnou stránkou.

Musíte být neustále on-line

Hlavním předpokladem dobře fungujícího e-shopu je, že budete schopni odpovídat na dotazy zákazníků. Lidé většinou chtějí vše hned a nebudou čekat tři dny na odpověď. Ideální je mít přes den u sebe neustále zařízení připojené k internetu, abyste mohli uspokojit klienty co nejrychleji.

Samozřejmostí je uvedení e-mailu a telefonního čísla na internetových stránkách. V každém případě musí být oba kontakty funkční.

Přestože telefon nemusí primárně sloužit k zodpovídání dotazů, v kontaktech by rozhodně neměl chybět. Vhodné je uvést také dobu, ve které vás zákazníci mohou zastihnout. Pokud telefon nevezmete, měli byste rozhodně volat zpět. Všechny tyto faktory zvyšují důvěryhodnost vašeho obchodu.

Komunikaci prostřednictvím sociálních sítí

Oblíbenou sítí je Facebook, můžete si tam vytvořit firemní stránku a jejím prostřednictvím sdělovat zákazníkům důležitá upozornění, akce a novinky. Uděláte si také jasnou představu o tom, kolik klientů vaši stránku sleduje. Navíc tam mohou vkládat fotky a hlavně psát pozitivní či negativní ohlasy s nákupem u vás. Není od věci občas rozšířit mezi facebookovými fanoušky nějaký slevový kupón.

Na Facebooku se musíte ke klientům chovat velmi zdvořile a ochotně, jelikož vaši reakci si mohou přečíst i potenciální zákazníci.

Využívat můžete také Skype či on-line chat, tam je ale nutné být opravdu k dispozici, případně mít vyhraněnou dobu, po kterou vás mohou zákazníci prostřednictvím těchto komunikačních kanálů kontaktovat.

Linkuj.cz!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Autor: Jiří Vencl

Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+

Přidat komentář

[Nahoru ↑]

Čtěte také...

Vlastníte e-shop? Nezapomínejte na komunikaci se zákazníky

Vlastníte e-shop? Nezapomínejte na komunikaci se zákazníky

E-shopy z pochopitelných důvodů většinou nemohou se zákazníky komunikovat osobně. Je potřeba na ně tedy zapůsobit jinak. Klienti jsou nároční a je důležité vyhovět všem jejich potřebám. Komunikační prostředky by proto měli být vaší silnou stránkou.

Správná komunikace se zákazníky na Facebooku

Správná komunikace se zákazníky na Facebooku

Mnoho lidí používá ke své komunikaci Facebook. Své o tom vědí také podnikatelé a je skoro hřích nevytvořit vaší firmě či obchodu stránku na Facebooku. Proč? Lidé tam rádi sledují novinky a příspěvky, které vkládáte.

Na co si dát pozor, když provozujete e-shop

Na co si dát pozor, když provozujete e-shop

V dnešní době existuje mnoho e-shopů, jak ale vyniknout mezi ostatními a přilákat zákazníky? To je otázka pro většinu majitelů internetových obchodů. Jestliže nevynikáte nějakým jedinečným a neobvyklým zbožím, tak se budete muset vyvarovat několika zásadním věcem.

Oblíbený způsob platby za zboží? Dobírka válcuje bezhotovostní převody

Oblíbený způsob platby za zboží? Dobírka válcuje bezhotovostní převody

Vlastníte e-shop a přemýšlíte, jaký způsob dopravy a platby zboží zákazníkům umožnit? Možná vás to překvapí, ale rozhodně nezapomeňte zahrnout dobírku. Je dražší a pokud zákazník zboží nepřevezme, tak na tom tratíte, ale Češi jsou na dobírku zvyklí a často nechtějí posílat peníze předem.







Srovnání cen energií