
Správná komunikace se zákazníky na Facebooku
10. červenec 2014Mnoho lidí používá ke své komunikaci Facebook. Své o tom ví také podnikatelé a je skoro hřích nevytvořit vaší firmě či obchodu stránku na Facebooku. Proč? Lidé tam rádi sledují novinky a příspěvky, které vkládáte.
Příspěvky uvidí všichni
Nezapomínejte na to, že klienti rádi komunikují po Facebooku, jelikož je to rychlé a jednoduché. Jejich názor navíc uvidí všichni, kterým se vaše stránka líbí. Je proto důležité, abyste na veškeré příspěvky reagovali adekvátně.
Zapomeňte na vulgaritu a hlavně nedělejte ze zákazníka blbce, i když je jeho dotaz hloupý nebo připomínka není pravdivá, tak musíte reagovat s chladnou hlavou. To nejhorší, co můžete udělat, je pustit se do zákazníka.
Neustále musíte myslet na to, že vaši diskuzi si všichni přečtou. Potenciální klient si pak o vás udělá obrázek. Nemyslete si, že lidé komentáře pod příspěvky nečtou. Většina z nich zabrousí právě do této sekce a zkoumá, jak jsou s vašimi službami ostatní spokojeni.
Jak správně reagovat?
Základem je, že byste měli odpovědět každému a to i tomu, kdo je s vaším produktem spokojen a chválí ho. Musíte projevit svůj zájem o zákazníka. Na pozitivní ohlasy se odpovídá samo, horší to je, když si někdo stěžuje.
Pokud jste udělali chybu vy, tak je na místě nabídnout nějakou výhodu pro zákazníka (např. slevu na další nákup) a samozřejmě se omluvit. V případě dotazů k produktům, na které sami neznáte odpověď, projevte zájem a napište dodavateli. Poté nezapomeňte zákazníka informovat.
Napsal vám nějaký zákazník stížnost? Omluvte se a slibte nápravu. V komentářích se s ním nehádejte a hlavně vlákno nemažte. Ostatní jej sice neuvidí, ale ten, kdo jej napsal, může poté dělat zle.
Hodnocení
Hodnocení: 1 hvězdiček / Hodnoceno: 2x
Autor: Jiří Vencl
Autor se aktivně věnuje tradingu, zajímá se podnikání na internetu, investice a obchodování na burze. Vede magazín TradePortal.cz, jehož cílem je přiblížení tohoto druhy výdělku široké veřejnosti. Kontaktovat jej můžete skrze Google+
[Nahoru ↑]